Lonneke in Australië

G'day!

Het is nu 1,5 week geleden dat ik Nederland gedag zei. Na een 11 uur durende reis naar Kuala lumpur en een zes uur durende tussenstop met daarin een wandeling in de bushbush van Maleisië (lees: 10 bomen en een waterval in het midden van het vliegveld) en het uitproberen van de massagestoelen was het tijd om aan mijn laatste deel van mijn reis te beginnen. Acht uur later zette ik vervolgens toch wat zenuwachtig voet op Australische bodem. Na het zien van alle tv programma's over de douane van Melbourne dacht ik namelijk echt dat ze mij zouden oppakken voor wat mini shampoos. Gelukkig viel het allemaal mee en stond ik een kwartier later buiten in het zonnetje op mijn bus te wachten!

De eerste dagen verbleef ik in een hostel aan het strand. Vanuit daar heb ik samen met een Nederlands meisje de omgeving wat verkend en zijn we op huizenjacht gegaan. Niet alleen de kamerprijzen, maar eigenlijk alles is veel duurder dan in NL, dus dat viel erg tegen. Maar na verschillende huizen te hebben gezien, hebben we een mooi huis in een desperate housewives-achtige buurt weten te vinden, met vier andere meiden (Frans, Duits, Australisch en Chinees). De ligging is ook wel prima. Het huis ligt tussen de uni en het centrum in en ligt naast het grootste shoppingcentre van het zuidelijk halfrond, dus winkels genoeg!

Na helemaal gesetteld te zijn in mijn eigen kamer was het alweer tijd voor de introductie. De hele week stond in teken van colleges over Australië, de vakken, financiën e.d. De avonden stonden in het teken van het leren kennen van alle andere exchange studenten en van leuke restaurantjes en barretjes in de stad.

Omdat ik het niet zag zitten om iedere dag een half uur naar de uni te moeten reizen per bus, had ik besloten om als echte Hollander te gaan fietsen. Na het bemachtigen van mijn fiets inclusief helm, was het tijd voor mijn eerste fietstocht vanaf de uni naar huis. Ik heb het overleefd, maar links rijden met auto's die langs scheuren is het voetpad toch de beste optie om veilig op je bestemming aan te komen! Daarnaast is Melbourne helaas niet zo vlak als Nederland waardoor ik al hijgend en puffend thuis kwam, het voordeel is wel dat ik nu niet meer naar de sportschool hoef!

Nu anderhalve week later heb ik mijn eerste kangoeroe burger al achter de kiezen, passievruchten uit eigen tuin gegeten, een festival meegemaakt, het eerste museum gezien en mijn eerste fietstocht overleeft! Melbourne is echt een geweldige stad en er is nog zoveel te ontdekken, dus ik vermaak me de komende tijd nog wel!

Om een indruk te geven wat ik allemaalgezien/gedaan heb, hebik wat foto's toegevoegd!

Liefs, Lonneke

P.s. Als jullie mijn adres willen hebben, moet je me maar even mailen. Smsen kan natuurlijk altijd, mijn Australische nummer is: +61434671961

Reacties

Reacties

Anouk

Heeee Lon!
Ik zit te studeren in de UB (ijskoud en saai), dus je het was een aangename verrassing dat ik even je verhaaltje kon lezen! Je eerste anderhalve week klinkt goed :) Dat belooft wat voor de rest van je aussie-tijd!
Ik ga je nog ff een mail sturen of een lange sms, even een soort van bijkletsen (en een goede sog natuurlijk)!
Liefs!

willeke

Lonneke, het klinkt allemaal prima. goed dat je bent gaan fietsen, heb je ook het gevoel dat je meer bij de stad hoort en er ook echt aan deelneemt.
Het lijkt hier soms al een beetje lente te worden, maar als ik jou in shorts zie, word ik toch wel een beetje jaloers. Ben benieuwd naar je ervaringen straks op de universiteit. Ga er enorm van genieten, fijn weekend ook namens Robbert, dikke kus van ons1

Evelien

Hee Lon, super leuk om een verhaaltje van je te lezen! Klinkt alsof het super leuk is daar, ik ben jaloers! We moeten binnenkort maar even skypen en dan ben ik benieuwd naar de uitgebreidere versie!
Geniet ervan en hopelijk spreek ik je snel, liefs!

jinke@siegersvanderlaan.nl

He Lonneke, nou dat klinkt goed, al helemaal ondergedoken in de stad en je eigen plek gevonden! Goed geregeld meid. En zeker leuk om te fietsen; dan wordt de stad wel veel meer eigen. Wij houden hier onze muts nog even op, -4 was het hier vanochtend!
Veel plezier en ik hoop dat je snel leuke maatjes m/v vindt om al die leuke dingen mee te doen. Liefs van Jinke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!