Lonneke in Australië

Nieuw Zeeland!

Lieve allemaal!

Ik ben terug in OZ (sydney) na drie geweldige weken in Nieuw Zeeland!

Drie weken geleden stapte ik samen met de Duitse Lena op het vliegtuig naar Auckland. Daar aangekomen zat de NL Lisa al op ons te wachten. ' s Nachts kwam Lisa nr 2 ons vergezellen en waren we compleet. De eerste dag hebben we de hele ochtend op de ambassade doorgebracht om ons visa te verlengen in Australia. Nadat dat allemaal geregeld was, konden we met een gerust hart Auckland verkennen. De volgende dag stond het begin van onze roadtrip op het programma. Na onze knal groen met paarse van opgehaald te hebben konden we op stap. De eerste bestemming was Mt. Eden die een mooi uitzicht geeft over Auckland. Daarna zijn we doorgereden naar Roturua. Dit is een dorpje midden in de thermal area, dus je zag overal rook uit de grond komen waar een heet water bron onderzat en de geur van rotte eieren kon je niet missen. Die nacht hebben we voor het eerst in onze krappe maar knusse van doorgebracht op een camping met eigen hot pool. Die moest natuurlijk even uitgeprobeerd worden onder het genot van een glaasje wijn!

Vervolgens zijn we doorgereden naar lake Taupo met een korte tussenstop bij Rainbow mountain om onze eerste echte wandeling te maken. Was een goede klim, maar het uitzicht was meer dan de moeite waard. Om onze spieren wat te laten ontspannen na deze klim zijn we 's avonds in een spa beland met verschillende hot pools. Erg relaxed! De daaropvolgende dagen hebben we wat rustig aangedaan, want we moesten ons (vooral mentaal) voorbereiden op de Tongariro Alpine crossing.

Dit is een 20km lange tocht, langs een grote vulkaan, die beter bekend staat als mt doom uit Lord of the Rings. 9uur, bloed, zweet en tranen later zat het erop. Maar wat was het de moeite waard, het uitzicht was geweldig en de ervaring van een (ijs)berg beklimmen met een pikhoeweel zal ik nooit meer vergeten!

Na de alpine crossing zijn we doorgereden naar Wellington om vanaf daar de ferry te nemen naar het zuidereiland. De ruime week die we op het zuidereiland door hebben gebracht bestond uit heel veel regen en autorijden, maar ondanks dat hebben we geweldige dingen gedaan. We hebben onder andere gekayakt in Abel Tasman National Park, zijn naar een gletsjer geweest, hebben een dag in een spa gerelaxed en we zijn op een whale watching tocht geweest!

Na deze geweldige tijd op het zuidereiland was het weer tijd om naar Auckland terug te keren. Maar eerst moest mijn verjaardag nog even gevierd worden! De meiden hadden de van versierd en we zijn ' s ochtends heerlijk uit ontbijten geweest in Frans cafeetje in Wellington. Al met al een zeer geslaagde dag! Voordat onze trip er dan toch echt bijna opzat, zijn we nog naar de Waitomo caves geweest. Je vaart daar in een bootje onder een sterrenhemel van glowworms, echt prachtig! De laatste dag hebben we samen in Auckland doorgebracht, zijn we uiteten en naar harry potter 7.2 geweest voordat iedereen de volgende dag zijn eigen weg zou gaan.

Na 21 dagen, bergbeklimmen, hot pools, LOTR film marathon,2 walvissen, honderden dolfijnen en een gewelidge tijd zat het Nieuw Zeeland avontuur er op.
Morgen vertrek ik naar mijn volgende bestemming Newcastle om zo om de dag/paar dagen een nieuwe meer zonnige bestemming op te zoeken om uiteindelijk over vier weken in het zonnige Cairns met 28graden uit te komen!

Liefs, Lonneke

Anouk

Lief vriendinnetje!
Wat een vet verhaal weer! Ik heb ook je mail gelezen. Ik mail je snel terug, maar ik heb op de een of andere manier al twee weken geen internet. Zit nu even bij iemand anders, dus kan even snel reageren.
Geniet van de zonnige tripjes die komen :)
Ik denk aan je!
kusjes!