Lonneke in Australië

Hi!

Hi!

Het is alweer een maand geleden dat ik wat van mij heb laten horen, dus het werd wel weer eens tijd voor een update!
Het weekend voordat de uni begon zijn we met een aantal exchange studenten naar een wildreservaat geweest. Hier heb ik de eerste (levende) kangoeroes gezien. Ook alle andere Australische diersoorten waren er te bewonderen. Na het wildreservaat was het moment eindelijk daar, de uni begon. Nu vier weken later staat mijn agenda vol met deadlines voor verslagen en heb ik één van de vier vakken al laten vallen, maar ondanks dat zijn de lessen erg leuk en interessant. De manier van les gegeven verschilt weinig met de manier in Utrecht, het is alleen informeler en minder strikt.
Naast de colleges, heb ik sinds 1,5 week een baantje op de uni. Ik werk 5-10u per week in de kantine van de uni en verkoop al het eten wat maar mogelijk is, van pizza’s en yoghurt tot sushi en Chinese rijstschotels. Het is hard werken, maar nu kan ik met een gerust hart alle tripjes maken die ik wil.

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst echt buiten Melbourne geweest. Samen met drie Duitse meiden en één Frans meisje heb ik een roadtrip gemaakt, langs the Great Ocean Road. We hadden hiervoor een busje gehuurd en zijn hiermee in vier dagen langs de 250km lange kustlijn gereden met de mooiste uitzichten, stranden en natuurparken (de foto’s zeggen verder genoeg denk ik!).

Verder had ik vanmiddag voor een vak over de geschiedenis van Australië een excursie naar de royal botanical gardens. De bedoeling was dat we rondgeleid werden door een Aborginal die wat zou vertellen over de Aborginals die er vroeger leefde. Hier bleek helaas niets van waar, het kwam neer op het leren kennen van de functies van bomen en bladeren in het leven met als toppunt het knuffelen van een boom. Weer een ervaring a la prinses Irene rijker, maar nog niets geleerd over de Aboriginals. Hopelijk komt dat nog tijdens de rest van het vak.

Dit weekend blijf ik in Melbourne, om de stad verder te ontdekken. Volgend weekend staat er een winery tour op het programma, daarna ga ik naar Sydney en dan is het alweer bijna eastern break waar ik nog een tripje voor moet bedenken. Er staat al met al weer genoeg gepland naast alle etentjes, avonden uit, studeren en werk!

Hoe gaat het met jullie?

Liefs,
Lonneke

Reacties

Reacties

Anouk

Wauw klinkt weer goed! En het knuffelen met een boom.. hilarisch! Heb je daar ook foto's van ;)
Hier gaat alles zn gangetje, maar dat had ik je al verteld!
Have fun!
Liefs!

Wieke

Hee Lon!

Wat is het mooi daar!! En het klinkt echt alsof je al helemaal je draai gevonden hebt, super tof!! :D Ik ben heel benieuwd wat je van Sydney vindt, 't schijnt daar wel heel leuk te zijn!


Hier is de lente al weer op komst dus we kunnen weer lekker buiten zitten en genieten van de zon!


Heeel veel plezier daar!!

Liefs,

Wieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!